Blommiga Rutans fysiska butik finns  på Järnagatan 3, 151 71 Södertälje
Vår e-postadress är blommiga.rutan@gmail.com.
Vårt organisationsnummer är 556662-0794.

Köpvillkor

Hos Blommiga Rutan är alla beställningar välkomna.
Du måste dock vara 18 år för att handla.


Priser

Priserna som anges är i svenska kronor och inkluderar moms. Du ser alltid totalsumman inklusive frakt i kassan innan du godkänner din beställning.

Vi förbehåller oss rätten att höja eller sänka våra priser utan föregående meddelande,
t ex vid ändrade inköpspriser eller valutakurser.


Betalning

Du kan för närvarande välja mellan två olika betalningssätt.

Förskottsbetalning: Betala till BG: 5172-5661. När din betalning registrerats på kontot så packas och sänds dina varor.
Glöm inte att ange ditt ordernummer på betalningen. De beställda varorna reserveras i fem dagar,
om betalningen inte kommit in på vårt konto innan dess tas din beställning bort.

Kortbetalning: Vi accepterar de vanligaste betalkorten Visa och Mastercard. Kortbetalningen sker via DIBS
som har en säker uppkoppling med SSL-kryptering.

Hämta i butiken: Du kan hämta och betala dina varor kontant eller med kort i vår butik på Järnagatan 3 i Södertälje, då tillkommer naturligtvis ingen fraktkostnad.

Öppettider: Tisdag-fredag  11-18  Lördagar 11-15. OBS! Andra öppettider gäller i samband med speciella helger och under sommaren.
Kontakta oss om du är osäker Tel 08550 656 26. 

Orderbekräftelse

En orderbekräftelse skickas automatiskt till den e-postadress du angivit vid beställningen.

Frakt

Fraktfritt på alla ordrar över 700 kronor. Fraktkostnaden för övriga ordrar är 39 kronor inom Sverige.


Leveranstid

Vi skickar din beställning inom 1-5 vardagar om inte annan leveranstid anges vid produkten.
Om någon vara är slut i lager visas detta i webbutiken. Om varan är slut i lager och ordern trots detta går igenom
mailar vi dig inom de närmaste dagarna med information om/ när varan beräknas komma åter i lager.


Övrigt

På en bild kan finnas flera artiklar men om inget annat anges säljs alla varor styckvis.
Det kan ibland vara svårt att återge en produkt på ett korrekt sätt med enbart bild.Vi gör vårt bästa för att du ska få en så rätt bild som möjligt.
Flera av våra produkter är i "slitet och nött" utförande och avsiktligt tillverkade med avvikelser och patina. Vi tar inte emot reklamationer på sådana avvikelser. Ring oss innan beställning om du undrar över någon produkt.
Alla bilder som är fotograferade av oss får ej kopieras utan vårt tillstånd.
Vi reserverar oss mot slutförsäljning, förseningar/ändringar i leveranser från våra leverantörer samt förseningar hos Posten som Blommiga Rutan inte kan kontrollera.
Blommiga Rutan kan ej ställas till ansvar för felaktig användning av produkter och följderna av detta, det är köparens ansvar att produkten används på ett säkert och riktigt sätt.


PRESENTINSLAGNING

Det är självklart för oss på Blommiga Rutan att vi KOSTNADSFRITT slår in dina presenter som du köper hos oss, både i fysiska butiken och i webbutiken!
Gör så här: I rutan för meddelanden skriver du om du önskar en eller flera av dina beställda varor inslagna. Skriv om det är julklapp eller om du önskar att paketet ska vara rosa, blått eller neutralt.


 
Retur & Byten

I Blommiga Rutans webbshop har vi bytes och returrätt i 14 dagar enligt Distansavtalslagen.
Enligt den lagen gäller också att varan skall återlämnas i oförändrat skick. Oanvänd, otvättad, hel och ren. Alla förpackningar och instruktioner ska också vara helt i nyskick.
Vid retur eller byten av vara bekostas samtliga fraktkostnader av kunden.
Ångerrätten gäller inte beställda varor.


Reklamation

Vi kontrollerar alla varor innan vi skickar ut dem, men skulla varan vara skadad eller defekt så  kontaktar du oss på mail eller telefon. 
En reklamation ska var anmäld till oss senast fem dagar från att du har hämtat ut din vara.
Vi skickar dig en returfraktsedel för att du fraktfritt ska kunna returnera den felaktiga varan.
Vid eventuella tvister i samband med reklamtion följer vi Allmänna Reklamationsnämndens beslut.


Ej uthämtat paket

Vid outlöst paket som returneras till oss förbehåller vi oss rätten att debitera dig minst 400 kronor oavsett köpsumma för att täcka våra administrativa kostnader.







Force Majeure

Vid händelse av krig, naturkatastrof, myndighetsbeslut, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, uteblivna eller försenade leveranser från leverantörer och underleverantörer, fördyrande omständigheter och därmed jämförbara händelser utanför vår kontroll vilken ej skäligen kunna förutses och påverkar ingångna avtal samt utfästelser från vår sida som gör att vi ej kan hålla nämnda avtal/ utfästelser, skall utgöra grund till att vi befrias från våra förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.